The Power of Pehmyt! Pohjois-Karjalassa haluamme liputtaa pehmeiden arvojen puolesta, koska uskomme lämminhenkisyyden ja empatian olevan vahvuuksia tässä kiireisessä ja kylmässä maailmassa. Redesigner-projekteissamme nuori suunnittelija on inspiroitunut pohjoiskarjalaisista arvoista ja kulttuurista sekä tuonut näkemyksensä esiin vaateluomuksen kautta. Projektin tavoitteena on tehdä rohkeampaa aluemarkkinointia ja uudistaa Pohjois-Karjalan maakuntaan liittyviä mielikuvia. Suunnittelijat pääsevät myös osoittamaan kiertotalouden mahdollisuudet vaatesuunnittelussa.
Redesigner järjestettiin tänä vuonna toista kertaa. Viime vuonna projekti huipentui Flow-festivaaleille, jossa kymmenet tuhannet ihmiset pääsivät ihastelemaan Achilles Ion Gabrielin valitsemien kolmen nuoren suunnittelijan vaateluomuksia. Tänä vuonna valitun muotisuunnittelijan työ pääsi esille Sideways-festivaaleille. Vaateluomukset esitellään vuosittain Pohjois-Karjala showroomilla, joka ilmentää vaihtuvan teeman mukaisesti pohjoiskarjalaisia elementtejä.
Tämän vuoden projektissa tuomaristoksi saatiin arvovaltainen joukko: Sami Sykkö, Maria Veitola, Minttu Vesala, Mikko Silvennoinen ja Juha Vehmaanperä. He valitsivat 57 upean hakijan joukosta vaateluomuksen suunnittelijaksi Leevi Ikäheimon. Leevi haki työhönsä inspiraatiota Pohjois-Karjalan vierailullaan Kolin kansallismaisemista, Pohjois-Karjalan SETA:sta sekä Woutilasta.
Leevi sai suunniteltavakseen suojavaatteen, jossa korostuvat lämmön, yhteisöllisyyden, empatian ja huolenpidon voima vaikeina aikoina. Leevi valmisti kolmen vaatteen kokonaisuuden termokromisella värillä kyllästetystä kierrätetystä kankaasta, joka reagoi lämpötilan vaihteluun. Näin lämmön konkreettinen voima oli jokaisen itse koettavissa vaatteita koskettamalla. Työvaatteista inspiraationsa saaneet tuulitakki, neuletoppi ja farkut eivät ulkokuoreltaan Leevin mukaan näyttäneetkään vielä kaikkea, vaan vasta vuorovaikutuksessa vaatteiden kanssa saattoi nähdä niiden todellisen loiston. Hän kertoi tämän heijastelevan tuntemuksiaan Pohjois-Karjalaa kohtaan.
Leevin upea ja pitkälle ajateltu vaateluomus esiteltiin suurelle yleisölle Sideways-festivaaleilla. Pohjois-Karjala showroomilla vieraili kolmen festaripäivän aikana tuhansia ihmisiä ihailemassa ja koskettamassa vaateluomusta. Kävijätutkimusten mukaan Pohjois-Karjalan tunnettuus oli noussut ensimmäisen vuoden 10 prosentista 32 prosenttiin. Sosiaalisessa mediassa tavoitettiin koko tämän vuoden projektin aikana satojatuhansia ihmisiä. Redesigner-kampanja sai myös kunniamaininnan kuntaviestinnän SM-kisoissa aikaansa edellä olevana projektina, jossa nähtiin aivan uudenlaista viestintää ja kekseliäisyyttä.